Ana içeriğe atla

İYİ ÖĞRENMENİN SIRRI: İYİ UYKU!!!!




Cumartesi sabahı kolay kolay uykuyu bırakıp erkenden kalkmam normalde. Bu haftada öyle olacaktı ama bir hafta önceden Eğitim Reformu Girişimi (ERG) 'nin yanı başımızda Bodrumda bir çalıştay düzenleyeceğini öğrenmiştim. Hem de #merakedenler etiketiyle. İlimizde böyle bir organizasyon varken kaçırırsam üzülürdüm.
Galiba en az uykuyu sevdiğim kadar seviyorum öğrenmeyi. O yüzden uykudan fedakarlık edip hatta evdekileri de gaza getirip ailecek çalıştaya katılmak üzere Bodrum TED Koleji'ne yola çıktık. Ekin'de yanımızda tabi.

Neyse ayrıntıları kısa keselim. Şimdi de hangi semineri dinleyeceğimizi seçmeye gelmişti sıra. Kaçırmak istemediğim bir sürü söyleşi arasından tercih yapmak zor olsa da Türkiye'de beyin ve öğrenme üzerine önemli çalışmaları olan Selçuk Can GÜVEN hocayı dinlemeyi tercih ettim. Konuşmaya girişinden sonuna kadar kendine has üslubuyla kısa sürede aktarabileceği en önemli şeylerden bahsetmeye çalıştı.

Gelelim başlığımızın sebebine. Konuşmasında oldukça önemli bilgiler aktarırken bir bölümü özellikle ilginçti. Bunca yıldır beyin çalışıyorum bir şey öğrenemedim :) Beyne dair bildiğim en net şey ise sağlıklı bir beyin için en önemli etken iyi bir uyku.

Beynimiz uyurken aslında o güne dair bir muhasebe yapıyor. O gün yaşanan olayların sınıflandırılması. Kendisi için önemli olan olayların uzun süreli belleğe kaydedilmesi, çok önemli olmayanların ise unutulması gibi.
Yani ne kadar iyi bir uyku uyuyabilirsek o kadar iyi öğrenebilme kapasitesine sahip oluyoruz. Tabi ki bunun dışında oldukça fazla etken de var ama öğrenmenin en önemli koşullarından birinin uyku olduğunu tekrar öğrenmiş oldum.

Sonuç olarak: Çocuklarımızın uykularına ne kadar dikkat etmemiz gerektiğini daha iyi öğrenmiş olduk. İlkokul dönemi çocuklar için ideal uyku süresi 9 ile 11 saat olarak bilinmekte. Bu düzenin bozulmaması çocuklar için önemli. Ertesi günü okula gelecek çocukların en kötü ihtimalle 21:30-22:00  saatleri arasında uyumuş olmaları sağlıkları ve öğrenmeleri açısından olumlu etkide bulunacaktır.

Bunları dinlerken sabah yarıda kestiğim uykum geldi aklıma. Sonra iç sesim gene duramadı. ÇOCUKLAR İÇİN DEĞER. ÇOCUKLAR İÇİN DEĞER.



                                                                                                                 Mehmet EROĞLU
                                                                                                                   Sınıf Öğretmeni

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAYIP NESNE BULMA ETKİNLİKLERİ

Kayıp nesne bulmacaları çocukların büyük bir zevkle yaptıkları çalışmalar arasında bulunmaktadır. Keyifle çalışma imkanı sunmasının yanında kayıp resim bulmacaları aynı zamanda çocukların farklı algı alanlarının gelişmesine de katkı sunmaktadır. Bu çalışmaları yaparken öğrencilerin merak duygularının arttığı, detayları fark etme becerilerinin,olaylara farklı açılardan bakabilme,şekil zemin farklılıklarını algılayabilme yetilerinin geliştiği,dikkat süresi ve yoğunluğunun arttığı sınıf içi uygulamalarda bizzat tecrübe ettiğim gözlemlerdir. En az bu becerileri geliştirmesi kadar önemli olan duyuşsal özelliklerden sabır ve azim gibi olumlu kazanımları da desteklemektedir. Çocuklar çalışmalara ilk başlandığında her ne kadar hemen hepsini bulmak isteseler de zamanla beklemeyi ve pes etmeden denemeyi alışkanlık haline  getiriyorlar. Bu nedenle çok çok zorlanmadıkları takdirde ebeveynlerin yardım etmesine gerek yoktur. İstisnai durumlarda anne babalar yardımcı olabilirler. Yenilerini

BİLSEM NE ÖĞRETMENİM?

Değerli okurlar; bu yazımızda konumuz son dönemlerde daha sık adını duymaya başladığımız ve sınav hazırlık süreci oldukça abartılmaya başlanan bilsem. Peki, nedir acaba bu bilsem? Giriş sınavı için hazırlık yapmaya gerek var mıdır? Çocuğumuzun bu konudaki ilgi ve ihtiyaçları nelerdir? Öncelikle bu ve benzeri soruları açıklayarak işe başlayalım. Kısa adı bilsem olup, açılımı bilim sanat merkezi olan bu kurumlar, özel yetenekli öğrencilere yeteneklerini geliştirmek üzere etkinlik ve proje tabanlı destek eğitim hizmeti sunan kurumlardır.  Bilim sanat merkezleri, özel yetenekli öğrencilere kendi potansiyellerini anlamaları, kendilerine ve topluma katkıda bulunabilmeleri için okullarda verilen eğitimi zenginleştiren ve farklılaştıran programları bünyesine alan kurumlardır.  Bu durumda özel yetenekli birey nedir sorusuna da açıklık getirmek isterim.  ÖZEL YETENEKLİ BİREY Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede önde olan, öze

BİZİM ÇOCUK OKUMUYOR :(

  Daha dün birinci sınıftık. Okumayı sökecek mi? Akıcı okuyacak mı? Öyle miydi, böyle miydi?  Derken 2. sınıf okuma öğrenildi ama nasıl hızlanacak? Okuduklarını nasıl daha iyi anlayacak?  Hooop geldi çattı üçüncü sınıf. Ama bir sorun var. Bizim çocuk okumuyor. Öğretmen sorup takip etmeden, anne baba başında beklemeden okumuyor. Yok yok olmayacak bu çocuk sözlerini duyar gibiyim. İlkokulun en önemli tarafı çocuğunuzun ne kadar bilgi ile doldurulduğu değil, ona hayatı boyunca rehberlik edecek doğru alışkanlıkları edindirmek için kritik bir dönem olmasıdır. Bu alışkanlıkların en önemlisi de okuma alışkanlığıdır. Fakat okullar ve biz öğretmenler bazen bilerek bazen de sistemin bir devamı olarak bu alışkanlığı yanlış uygulamalar yüzünden hiç yerleştirmeden kaybettirebiliyoruz.  Peki neyi yanlış yapıyoruz da bu ülkenin büyük bölümü yılda bir kitap bile okumuyor. Yıllarca okullarda eğitimini almasına rağmen kitap sözcüğünü duyduğunda yüzünü ekşitiyor. Ama aynı kitabın dizisi çıkınca ağzı açık