Ana içeriğe atla

KÜLTÜREL ÖGELERİMİZ

Bu yazıyı hayat bilgisi dersi konularından olan kültürel ögelerimiz konusuna ait içerik paylaşımı amacıyla yazıyorum.

Kültür kavramı çocuklarımızın somutlaştırmakta oldukça zorlandıkları bir kavramdır. Kültürümüzü ve ders işlenişini daha iyi anlamaları açısından çocuklar için hazırladığım kültürel ögelerimiz videosuna buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Ayrıca videoda bahsettiğim bazı haritalarında bağlantılarını buraya bırakıyorum. Bu haritaları edinerek ülkemizin kültürel dokusunu çocuklarımıza daha iyi aktarabileceğimizi düşünüyorum.
Çocuklarımızın kültürümüzle ilgili özel olarak merak ettikleri bir alan varsa paylaştığım bağlantılardan ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.

Bölgelere göre halk oyunlarımızın dağılımını gösteren haritaya ve bilgilere buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

İllerimize özgü yemek çeşitlerimizle ilgili haritayı buraya ekliyorum.



Son olarak benim en hoşuma giden ve ülkemizin kültürel yapısını en geniş kapsamlı gösteren Türkiyemizi Tanıyalım haritasına da buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

KONU İLE İLGİLİ VİDEOYU İZLEYİP HARİTALARI İNCELEDİKTEN SONRA SÜLEYMAN OCAK ÖĞRETMENİMİZİN PAYLAŞTIĞI ÇALIŞMA SAYFALARINDAN OLAN ÜLKEMİ SEVİYORUM KÜLTÜREL MİRASIMIZ 1 ÇALIŞMALARINA DA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ. 

Böylece oldukça karmaşık olan bu konuyu çok iyi bir şekilde öğrenmiş olacaksınız.


                                                                                                             Mehmet EROĞLU
                                                                                                               Sınıf Öğretmeni

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAYIP NESNE BULMA ETKİNLİKLERİ

Kayıp nesne bulmacaları çocukların büyük bir zevkle yaptıkları çalışmalar arasında bulunmaktadır. Keyifle çalışma imkanı sunmasının yanında kayıp resim bulmacaları aynı zamanda çocukların farklı algı alanlarının gelişmesine de katkı sunmaktadır. Bu çalışmaları yaparken öğrencilerin merak duygularının arttığı, detayları fark etme becerilerinin,olaylara farklı açılardan bakabilme,şekil zemin farklılıklarını algılayabilme yetilerinin geliştiği,dikkat süresi ve yoğunluğunun arttığı sınıf içi uygulamalarda bizzat tecrübe ettiğim gözlemlerdir. En az bu becerileri geliştirmesi kadar önemli olan duyuşsal özelliklerden sabır ve azim gibi olumlu kazanımları da desteklemektedir. Çocuklar çalışmalara ilk başlandığında her ne kadar hemen hepsini bulmak isteseler de zamanla beklemeyi ve pes etmeden denemeyi alışkanlık haline  getiriyorlar. Bu nedenle çok çok zorlanmadıkları takdirde ebeveynlerin yardım etmesine gerek yoktur. İstisnai durumlarda anne babalar yardımcı olabilirler. Yenilerini

BİLSEM NE ÖĞRETMENİM?

Değerli okurlar; bu yazımızda konumuz son dönemlerde daha sık adını duymaya başladığımız ve sınav hazırlık süreci oldukça abartılmaya başlanan bilsem. Peki, nedir acaba bu bilsem? Giriş sınavı için hazırlık yapmaya gerek var mıdır? Çocuğumuzun bu konudaki ilgi ve ihtiyaçları nelerdir? Öncelikle bu ve benzeri soruları açıklayarak işe başlayalım. Kısa adı bilsem olup, açılımı bilim sanat merkezi olan bu kurumlar, özel yetenekli öğrencilere yeteneklerini geliştirmek üzere etkinlik ve proje tabanlı destek eğitim hizmeti sunan kurumlardır.  Bilim sanat merkezleri, özel yetenekli öğrencilere kendi potansiyellerini anlamaları, kendilerine ve topluma katkıda bulunabilmeleri için okullarda verilen eğitimi zenginleştiren ve farklılaştıran programları bünyesine alan kurumlardır.  Bu durumda özel yetenekli birey nedir sorusuna da açıklık getirmek isterim.  ÖZEL YETENEKLİ BİREY Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede önde olan, öze

BİZİM ÇOCUK OKUMUYOR :(

  Daha dün birinci sınıftık. Okumayı sökecek mi? Akıcı okuyacak mı? Öyle miydi, böyle miydi?  Derken 2. sınıf okuma öğrenildi ama nasıl hızlanacak? Okuduklarını nasıl daha iyi anlayacak?  Hooop geldi çattı üçüncü sınıf. Ama bir sorun var. Bizim çocuk okumuyor. Öğretmen sorup takip etmeden, anne baba başında beklemeden okumuyor. Yok yok olmayacak bu çocuk sözlerini duyar gibiyim. İlkokulun en önemli tarafı çocuğunuzun ne kadar bilgi ile doldurulduğu değil, ona hayatı boyunca rehberlik edecek doğru alışkanlıkları edindirmek için kritik bir dönem olmasıdır. Bu alışkanlıkların en önemlisi de okuma alışkanlığıdır. Fakat okullar ve biz öğretmenler bazen bilerek bazen de sistemin bir devamı olarak bu alışkanlığı yanlış uygulamalar yüzünden hiç yerleştirmeden kaybettirebiliyoruz.  Peki neyi yanlış yapıyoruz da bu ülkenin büyük bölümü yılda bir kitap bile okumuyor. Yıllarca okullarda eğitimini almasına rağmen kitap sözcüğünü duyduğunda yüzünü ekşitiyor. Ama aynı kitabın dizisi çıkınca ağzı açık