Ana içeriğe atla

EYVAH! ÇOCUĞUM TATİLDE :)

Tatilin başından beri yazmak istediğim bu yazıyı biraz geç olsa da paylaşabiliyorum sonunda. Başlık biraz acımasız mı oldu bilmiyorum ama tanıdığım pek çok anne baba evde kalan çocuklarıyla ne yapacaklarını bilememekten yakınır durumda.
Çocukların sokakları varken durum bu kadar zor değildi aslında. Sokak ortadan kalkınca oyunlar ve arkadaşlık ilişkileri de ortadan kalkıp akşama dek ekran başında vakit geçiren ve asosyal bireyler kaldı elimize. Lafı çok uzatmadan kendi bildiğimce ve kendi anlayışıma göre neler yapabiliriz somutlaştırmaya çalışayım.
İlk başta bakanlığın hazırlamış olduğu ve iyi düşünülmüş etkinlikler olduğunu düşündüğüm tavsiye listesini burada paylaşayım.

Bu liste gerçekten dikkate değer ve faydalı bir liste. Eğitimin en önemli amacı beden,ruh ve zihin olarak sağlıklı bireyler ve toplumsal açıdan da iyi vatandaşlar yetiştirmektir. Bu liste de buna hizmet etmeyi amaç edinmiş. Her biri faydalı etkinlikler.

Gelelim benim görüş ve önerilerime. Daha önce de belirttiğim gibi okul ya da tatil dönemi ayırt etmeden çocuğun en önemli hakkı oyundur. Tabi ki mümkünse sokakta ve arkadaşlarıyla. Bunu başta belirttikten sonra geçelim kalan zamanları değerlendirmek amacıyla neler yapabileceğimize.

Yaz tatilleri çocuklar için eğlenceli ve rahatlatıcı olmakla birlikte aynı zamanda öğrenilenlerin tekrar edilmemesi sebebiyle öğrenme kayıplarının sık yaşandığı,en çok da 1. sınıftan 2. sınıfa geçen öğrencilerin harfleri okuma ve yazma becerilerini unutmalarına kadar varabilen bir  süreçtir. Bu nedenle;

1.Her gün mutlaka en az yarım saat okuma yapmaları öğrendiklerini pekiştirmeleri adına gereklidir.

2.Her gün mutlaka fazla sıkmadan da olsa harflerin yazılışlarını unutmamaları adına 3-5 cümle yazı yazmaları faydalı ve gereklidir.

3. Matematik becerilerini geliştirmek adına ritmik sayma tekrarları gereklidir.

4. Daha önce yazdığım yazılarda bahsettiğim ya da farklı oyunlarla toplama çıkarma gibi işlemleri tekrar etmeleri faydalı ve gereklidir.

5. Sözel becerilerini geliştirmek adına bulmaca çözmeleri , sözcük türetme oyunları , tabu gibi sözel ifadeyi geliştirebilen oyunlar oynamaları faydalıdır.

6. Farklı şekilleri olan yap boz ya da akıl oyunu gibi oyunlar zihinlerini aktif tutacağından düşünme becerilerine faydalı olur.

7.İlgi ve yeteneğini dikkate alarak gidebileceği müzik,spor ve sanat alanlarından kurslar varsa uygun olanlara devam etmeleri hem akademik olarak derslerine hem de kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlayacağı için sosyal ilişkilerine fayda sağlar.

8.İmkanlarınız ölçüsünde tatil boyunca daha önce yaşamadığı bir şeyi (Yer, etkinlik vb.) tecrübe etmesini sağlayın.

9.Sınırlı ve kurallı bir biçimde teknoloji kullanmalarına ve oyun oynamanın dışında teknoloji kullanarak yapabilecekleri aktivitelerin var olduğunu görmelerine yardımcı olun.

10. Bu etkinliklerin uygun olanlarını tamamını değilse de (tamamını sizinle yapmaları karşılıklı bir bağımlılık oluşturabilir) bir süre birlikte yapmaya çalışın ki öğrenmenin yaşının olmadığını anlasınlar.

Unutmayalım öğrenmek okula bağımlı bir kavram değildir. Okul tatile girdiğinde öğrenme tatile girmez. Ya da öğrenmek yalnızca okullar açılınca olmaz.Bunu çocuklarımızın hissetmesi ve buna uygun davranması asıl ulaşmak istediğimiz "ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMİŞ" bireyler yetiştirmemizi sağlar.

Saygıyla.


                                                                                                             Mehmet EROĞLU
                                                                                                                Sınıf Öğretmeni


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAYIP NESNE BULMA ETKİNLİKLERİ

Kayıp nesne bulmacaları çocukların büyük bir zevkle yaptıkları çalışmalar arasında bulunmaktadır. Keyifle çalışma imkanı sunmasının yanında kayıp resim bulmacaları aynı zamanda çocukların farklı algı alanlarının gelişmesine de katkı sunmaktadır. Bu çalışmaları yaparken öğrencilerin merak duygularının arttığı, detayları fark etme becerilerinin,olaylara farklı açılardan bakabilme,şekil zemin farklılıklarını algılayabilme yetilerinin geliştiği,dikkat süresi ve yoğunluğunun arttığı sınıf içi uygulamalarda bizzat tecrübe ettiğim gözlemlerdir. En az bu becerileri geliştirmesi kadar önemli olan duyuşsal özelliklerden sabır ve azim gibi olumlu kazanımları da desteklemektedir. Çocuklar çalışmalara ilk başlandığında her ne kadar hemen hepsini bulmak isteseler de zamanla beklemeyi ve pes etmeden denemeyi alışkanlık haline  getiriyorlar. Bu nedenle çok çok zorlanmadıkları takdirde ebeveynlerin yardım etmesine gerek yoktur. İstisnai durumlarda anne babalar yardımcı olabilirler. Yenilerini

BİLSEM NE ÖĞRETMENİM?

Değerli okurlar; bu yazımızda konumuz son dönemlerde daha sık adını duymaya başladığımız ve sınav hazırlık süreci oldukça abartılmaya başlanan bilsem. Peki, nedir acaba bu bilsem? Giriş sınavı için hazırlık yapmaya gerek var mıdır? Çocuğumuzun bu konudaki ilgi ve ihtiyaçları nelerdir? Öncelikle bu ve benzeri soruları açıklayarak işe başlayalım. Kısa adı bilsem olup, açılımı bilim sanat merkezi olan bu kurumlar, özel yetenekli öğrencilere yeteneklerini geliştirmek üzere etkinlik ve proje tabanlı destek eğitim hizmeti sunan kurumlardır.  Bilim sanat merkezleri, özel yetenekli öğrencilere kendi potansiyellerini anlamaları, kendilerine ve topluma katkıda bulunabilmeleri için okullarda verilen eğitimi zenginleştiren ve farklılaştıran programları bünyesine alan kurumlardır.  Bu durumda özel yetenekli birey nedir sorusuna da açıklık getirmek isterim.  ÖZEL YETENEKLİ BİREY Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen; yaratıcılık, sanat, liderliğe ilişkin kapasitede önde olan, öze

BİZİM ÇOCUK OKUMUYOR :(

  Daha dün birinci sınıftık. Okumayı sökecek mi? Akıcı okuyacak mı? Öyle miydi, böyle miydi?  Derken 2. sınıf okuma öğrenildi ama nasıl hızlanacak? Okuduklarını nasıl daha iyi anlayacak?  Hooop geldi çattı üçüncü sınıf. Ama bir sorun var. Bizim çocuk okumuyor. Öğretmen sorup takip etmeden, anne baba başında beklemeden okumuyor. Yok yok olmayacak bu çocuk sözlerini duyar gibiyim. İlkokulun en önemli tarafı çocuğunuzun ne kadar bilgi ile doldurulduğu değil, ona hayatı boyunca rehberlik edecek doğru alışkanlıkları edindirmek için kritik bir dönem olmasıdır. Bu alışkanlıkların en önemlisi de okuma alışkanlığıdır. Fakat okullar ve biz öğretmenler bazen bilerek bazen de sistemin bir devamı olarak bu alışkanlığı yanlış uygulamalar yüzünden hiç yerleştirmeden kaybettirebiliyoruz.  Peki neyi yanlış yapıyoruz da bu ülkenin büyük bölümü yılda bir kitap bile okumuyor. Yıllarca okullarda eğitimini almasına rağmen kitap sözcüğünü duyduğunda yüzünü ekşitiyor. Ama aynı kitabın dizisi çıkınca ağzı açık